Duiken, duiken en duiken! - Reisverslag uit Koror Town, Palau van Sander Weerden - WaarBenJij.nu Duiken, duiken en duiken! - Reisverslag uit Koror Town, Palau van Sander Weerden - WaarBenJij.nu

Duiken, duiken en duiken!

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg Sander

21 Oktober 2008 | Palau, Koror Town

Hoi!

Hier in Palau gaat alles nog steeds prima. Weinig fluctuatie in het weer, dat wil zeggen elke dag nog steeds zon met 33 graden ;) heerlijk tropisch. Dat wordt nog wat als ik terug kom in Nederland :p. De afgelopen weken stonden voornamelijk in het teken van duiken, duiken en nog eens duiken.

Ongeveer twee weken geleden een gesprek gehad met de supervisor over de voortgang van de brochure. Ze wilden tien extra sights in de brochure, waaronder twee dive-sights. Enige kleine probleempje was dat je een certificaat moest hebben om te duiken. Na wat overleg en gepush was de staat bereid om een duikcursus voor mij te regelen! De volgende dag begon mijn privé cursusje voor een open-water scuba diver certificaat. Eerst een hele dag theorie, vervolgens twee dagen de hele dag duiken. Telkens eerst een skill duik gevolgd door een open-water duik bij de Rock islands. Echt de locatie waar ik mijn cursus heb gedaan was supermooi, nog eens iets anders dan een zwembad ;) Na drie dagen was het certificaat in tha pocket en kon ik dus eindelijk gaan duiken bij de rock islands. Dat was dus ook precies wat ik het weekend daarop (vorig weekend dus) heb gedaan. Met een groep van zes hebben we eerst een uur gedoken bij Eulong channel. Een soort van diep kanaal met aan beide kanten supermooi koraal. Vervolgens zijn we naar één van de tropische strandjes gevaren en hebben we gelucht. Daarna zijn we voor de tweede duik naar Sinaz tunnel gegaan. Dit was echt één van de mooiste dingen die ik in Palau heb gedaan tot nu toe. Na de drop –off daalden we tot ongeveer 25 meter. Op deze diepte was een grote opening naar een tunnel die verder daalde tot 35! meter. Echt supermooi, in het midden van de tunnel was alles zwart behalve de ingang en uitgang, die waren echt onwijs mooi blauw. Op 35 meter wordt er meer stikstof opgenomen in je bloed waardoor je een soort aangeschoten gevoel krijgt supermooi. Op 35 meter een beetje koprollen zitten maken om de hele tunnel van elke hoek te bekijken :p Ook nog even een touch down gemaakt op het diepste puntje. Om decompression sickness te voorkomen moesten we snel weer naar een diepte van 20 meter. De tocht ging verder langs een wal van koraal en uiteindelijk Sinaz corner. Supersterke stroming, dus we moesten ons met een haak vastmaken aan et koraal. We zaten dus als een soort superman te zweven in het water, kijkend naar de vele schildpadden, haaien en grote groepen vissen. Als laatste duik gingen we met een zaklamp een soort grot in. Deze grot bestond uit drie kamers waar je naartoe kon duiken. Na deze drie te hebben bezocht gingen we zonder zaklamp weer terug naar de ingang door het licht te volgen, echt te mooi!

Ik heb nu zo’n beetje alle dingen die ik wilde doen in Palau gedaan. Ik wil nog één waterval bezoeken en nog wat musea en dan is mijn hele checklist afgewerkt en wordt het tijd om weer naar huis te gaan. Daar heb ik ook echt wel weer zin in. Na zo’n lange tijd samen met een familie te hebben geleefd verlang ik ook wel weer naar mijn eigen vrije leven in Nederland :) Vrijdag over drie weken is het al zover. Tot die tijd de laatste dingetjes voor de staat afronden, nog een beetje studeren en relaxen.

Sander

  • 21 Oktober 2008 - 06:25

    Pap En Mam:

    lieverd, wat super mooi dat je dit allemaal mag meemaken, geniet er nog van want het zit er nu zo op!
    liefs pap en mam.

  • 21 Oktober 2008 - 07:21

    Lisanne:

    Waaauuwww! Kan er niet veel meer van maken! Als je terug bent (wat gaat dat alweer snel) wil ik alles nog horen in geuren en kleuren :D.
    xxx

  • 21 Oktober 2008 - 09:02

    Kjell:

    netjes geregeld;;) echt heel gaaf!!

  • 21 Oktober 2008 - 09:09

    Michiel:

    hehe nice zo een gratis cursus onder het mom van je studie. Hier heb ik ook een checklist van musea en dingen die ik wil zien maar er zijn te veel dingen hier om te zien. Gelukkig heb ik nog wat meer tijd!

    Mooi he ;) als het weer zo constant goed is

    michiel

  • 21 Oktober 2008 - 20:07

    Marije En Marijke :

    a.k.a. kuip & poort

    Ha die sander! Hoe ist mèt je? T klinkt super daar, mooie fotos ook! Gaaf man ook lekker bijgekleurd, misschien kan je begin december de goedheiligman een handje helpen ha-ha ;) Kom maar weer snel een biertje met rootz (SUPERMOOI) in gronngen doen op brugstraat 8 (wederom SUPERMOOI) als je terug bent! Heel veel plezier daar nog, blijf genieten pas op voor de hoetsies en toetsies die gasten zitten altijd in een klein hoekje ;) Elke loshangend palmblad kan een potentieel gevaar zijn! Peace and love wij houden je vriendinnetje wel in de gaten! Heeeeel veeel liefs &

    LATORRRR!

  • 22 Oktober 2008 - 16:49

    Jan En Inge:

    Hallo Sander,

    Tjongejonge, het blijft maar mooi daar.Wij wensen je nog een paar heerlijke weken toe!!! En dan....weer op naar het kouwe kikkerlandje.

    Groejes van Jan en Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Palau, Koror Town

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 November 2008

Back home

21 Oktober 2008

Duiken, duiken en duiken!

03 Oktober 2008

rock island snorkeltour

20 September 2008

Sight-seeing Ngatpang

07 September 2008

Eerste tour!
Sander

Actief sinds 12 Juni 2008
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 9487

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2008 - 15 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: